Pengurus Manchester United, Ole Gunnar Solskjaer, enggan menolak peluang menandatangani seorang lagi penyerang selepas dikaitkan dengan bintang Tottenham, Harry Kane dan bintang sensasi Borussia Dortmund, Erling Haaland.

United menandatangani semula Edinson Cavani untuk satu lagi musim dan penyerang veteran itu menemui sasaran ketika seri 1-1 dalam aksi Liga Perdana Inggeris (EPL) ke atas Fulham.

Di sebalik pembaharuan kontrak Cavani, Solskjaer terbuka untuk terus meningkatkan mutu jentera serangannya ketika spekulasi memuncak ke atas Kane, yang dilaporkan ingin meninggalkan Tottenham penghujung musim ini.

"Ya Edi [Cavani] melanjutkan kontrak tetapi berapa banyak penyerang yang bagus yang kami miliki di kelab ini," kata Solskjaer semasa sidang akhbar selepas perlawanan.

"Saya tidak boleh mengatakan bahawa kami tidak akan menandatangani pemain penyerang. Tentu tidak, kerana kami sedang membangun, kita berusaha menuju membina skuad yang lebih baik. Kami berada dalam kedudukan tiga terbaik dalam tempoh dua tahun, tetapi kami masih belum berjaya.

"Jadi mudah-mudahan kita akan berakhir dengan skuad terkuat ketika kita memulakan musim depan dan lebih konsisten musim hadapan."

Jaringan pembukaan pada minit ke-15 Cavani dinafikan Joe Bryan dengan perlawanan berbaki 14 minit di hadapan penonton yang hadir menyaksikan perlawanan di Old Trafford.

Penjaring gol terbanyak Paris Saint-Germain (PSG), Cavani menjadi pemain ketiga United meraih lebih daripada 10 gol dalam satu musim Liga Perdana Inggeris (EPL) ketika berusia 33 atau lebih, selepas Teddy Sheringham pada 2000-01 dan Zlatan Ibrahimovic pada 2016-17.

Cavani turut menjadi pemain ke-25 untuk meledak lebih daripada 10 gol dalam satu musim buat Red Devils -- lebih daripada mana-mana pasukan dalam sejarah kelab.

"Anda tahu, kami telah mengundi jaringan terbaik musim ini, tetapi jika jaringan Edi dimasukkan, sudah pasti ia berpeluang untuk menang," kata Solskjaer. "Cukup tenang sekali.

"Dia memiliki peluang seperti itu pada awal musim dalam aksi Liga Juara-Juara dan dia tidak menjaringkan gol. Dan cara dia mengambil peluang ini sangat mengagumkan. Jadi, sangat gembira untuknya sangat gembira untuk Stretford Enders yang mereka menyaksikan jaringan tersebut."