Manchester United boss Ole Gunnar Solskjaer yakin pemain 'unik' Mason Greenwood akan menjadi masa depan kepada kelab dan negara berikutan jaringan kemenangan mengatasi Wolves.

Greenwood meledak gol tunggal perlawanan pada minit ke-80 ketika United merekodkan 28 perlawanan tanpa kalah dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL).

Dalam berbuat demikian, pemain berusia 19 tahun itu menjadi pemain kedua termuda untuk menemui jaring dalam tiga perlawanan pembukaan EPL sejak Robbie Fowler buat Liverpool pada 1994-95.


Di sebalik permulaan yang cemerlang, Greenwood diketepikan daripada skuad England menjelang rehat antarabangsa yang sudah bermula.

Walaupun mengikuti perbincangan dengan pengurus Three Lions, Gareth Southgate, Solskjaer mengakui keputusan itu adalah keputusan yang tepat untuk perkembangan pemain muda itu.

"Dia seorang pemain istimewa. Mason adalah pemain bagi kami [Southgate dan dirinya] mampu menjadi seorang pemain terbaik buat Manchester United dan England," katanya kepada Sky Sports.

"Sudah tentu, dia mahu bermain untuk negaranya tetapi pada masa ini, saya rasa yang terbaik baginya adalah hanya fokus pada bola sepak hariannya.

"Saya pasti dia akan menjadi tunjang kepada England pada masa depan."