Thomas Tuchel menegaskan 'sifar masalah' antara dirinya dan Christian Pulisic selepas bapa pemain itu mengeluarkan kenyataan mengenai kekurangan masa bermainnya baru-baru ini.

Bintang Amerika Syarikat, Pulisic tampil sebagai pemain gantian dalam kekalahan mengecewakan 1-0 The Blues kepada Everton dalam Liga Perdana Inggeris (EPL) Ahad lalu, dan walaupun bekas pemain Borussia Dortmund itu telah membuat 34 penampilan untuk Chelsea musim ini, hanya separuh turun dalam kesebelasan utama.

Dalam tweet yang dipadamkan sejak itu, bapa Pulisic, Mark mengeluh dengan situasi 'sedih' yang dialami oleh pemain berusia 23 tahun itu, mencetuskan khabar angin mengenai penyerang itu akan mencari jalan keluar meninggalkan Chelsea.

Bercakap menjelang pertemuan Chelsea di tempat sendiri dengan Wolves hari ini, Tuchel menepis cadangan bahawa Pulisic tidak berpuas hati di London.

"Saya tidak bimbang jika seorang bapa mengatakan seorang pemain menyayangi saya atau tidak. Saya tidak bimbang tentang itu," katanya. “Ia perkara biasa.

“Setiap pengurus, kami mempunyai alasan untuk memilih barisan pemain dan mempunyai alasan untuk memilih pemain dalam 11 pertama. Anda tidak akan pernah melihat, dalam tahap persaingan seperti ini, wajah gembira daripada pemain yang tidak dipilih.

"Antara Christian dan saya, tidak ada masalah. Dia menjalani minggu latihan yang hebat setakat ini, dia mempunyai impak besar dari bangku simpanan dalam beberapa perlawanan.

"Saya tidak tahu pun [mengenai] [tweet itu]. Saya tidak mahu terpengaruh dengannya dalam penilaian saya, ia tiada kaitan dengannya.

"Pemain, pada akhirnya, bertanggungjawab untuk berada dan kekal dalam pasukan. Saya akan melakukan yang terbaik untuk melakukan penilaian yang betul. Adakah saya sentiasa betul? Pasti tidak. Adakah ia sentiasa adil? Pasti tidak.

"Inilah yang anda daftar dalam kelab seperti Chelsea. Saya tidak mengalami reaksi yang sama daripada Christian kebelakangan ini, ia sebenarnya sebaliknya - sangat kuat, sangat positif pada minggu-minggu lepas."