Andrea Pirlo tidak percaya majikannya gembira dengan usahanya selepas Juventus seri 1-1 dalam aksi Serie A dengan Fiorentina.

Dusan Vlahovic meledak gol pembukaan -- memberikan talian hayat bagi Viola yang bergelut dengan penyingkiran -- menerusi sepakan penalti di Stadio Artemio Franchi semalam selepas bola terkena tangan Adrien Rabiot.

Ketua jurulatih Bianconeri, Pirlo, bereaksi terhadap penampilan yang kurang bersemangat dalam 45 minit pembukaan dengan menggantikan Leonardo Bonucci dan Paulo Dybala dengan Alvaro Morata dan Dejan Kulusevski, mengubah formasi setelah bermula dengan tiga pertahanan.

Morata membuat impak segera, menyamakan kedudukan dengan hanya 31 saat selepas masuk, tetapi juara bertahan itu gagal meneruskan dan memperoleh tiga mata berharga.



Pengarah sukan Juve, Fabio Paratici, menyatakan bahawa tugas Pirlo selamat jika mereka berada di kedudukan empat teratas, tetapi Napoli di tempat kelima dapat bergabung dengan mereka dengan 66 mata dengan lima perlawanan untuk dimainkan dengan mengalahkan Torino.

Pirlo mengatakan bahawa dia sedang belajar namun mengetahui bahawa dia telah kehilangan harapan dalam musim pertamanya di pucuk pimpinan.

"Harapan awal [ketika dia mengambil alih tugas] berbeza dan saya rasa saya tidak melakukan tugas seperti yang diharapkan," katanya.

"Setiap perlawanan yang anda lalui akan mempelajari sesuatu tetapi saya tidak gembira dan saya tidak fikir kelab ini juga sama."