Wojciech Szczesny berkata bermain dengan Cristiano Ronaldo membuatkan dia berasa seperti pasukannya memulakan perlawanan berkelebihan satu jaringan, kerana dia menyesali kegagalan Juventus memenangi Liga Juara-Juara (UEFA Champions League) bersama pemain hebat Portugal itu.

Ronaldo menjaringkan 101 gol dalam 134 penampilan dalam semua pertandingan untuk Juve antara 2018 dan 2021, dengan purata gol setiap 113.95 minit dan memenangi lima trofi di Itali.

Juve mengalami kesukaran apabila dua kali berturut-turut menamatkan saingan Serie A di tangga keempat pada musim 2021-22 selepas Ronaldo kembali ke Manchester United, yang sendiri bertungkus-lumus dalam Liga Perdana Inggeris (English Premier League), menduduki tempat keenam dengan pungutan mata terburuk mereka (58) dalam pertandingan itu, walaupun penyerang itu mencatatkan 18 gol dalam saingan utama.

Ronaldo gagal menambah lima kejuaraan Liga Juara-Juara semasa mewakili Bianconeri, dan sementara Szczesny menyesali penyingkiran Eropah ke Ajax (2019), Lyon (2020) dan Porto (2021), dia masih ingat masa bermain dengan penyerang itu.

"Dia adalah pemain bola sepak yang cemerlang, yang membuat perubahan bukan sahaja di atas padang," kata Szczesny kepada akhbar Poland Przeglad Sportowy. “Saya tidak tahu sama ada ada sesiapa di dunia berada pada tahapnya.

"Apabila dia tiba, bagaimanapun, kami tidak melihatnya sebagai CR7, tetapi sebagai rakan sepasukan. Dengannya, bagaimanapun, saya mencuba perkara yang tidak wujud.

"Masuk padang bersamanya, sebelum wisel pengadil untuk permulaan, ia seperti 1-0 di depan. Ia mengagumkan.

"Liga Juara-Juara berada dalam jangkauan kami dalam dua musim pertama, kemudian kami keluar dengan pasukan yang tidak sepatutnya kami tewas. Tetapi ini adalah Liga Juara-Juara."