Pemain antarabangsa Sepanyol, Nolito, yang terdesak untuk meninggalkan Manchester City, berkata dia "gila" untuk kembali ke tanah airnya.

Selepas tiba dari Celta Vigo pada Julai tahun lalu, dia memainkan peranan dalam separuh pertama musim ini sebelum merudum akibat tidak menjadi pemain kegemaran Pep Guardiola.

Nolito menamatkan musim dengan bermain 19 perlawanan Liga Perdana, termasuk sembilan perlawanan yang menyenaraikan namanya sebagai kesebelasan utama.

Pemain berusia 30 tahun itu menandatangani perjanjian empat tahun ketika tiba dan berkata dia kini tidak sabar untuk meninggalkan City, yang telah menandatangani Bernardo Silva dari Monaco untuk musim depan.

"Saya gila untuk kembali ke Sepanyol," kata Nolito kepada Cope.

"City terus menandatangani pemain, kita akan lihat jika mereka membenarkan saya keluar dengan mudah."

Nolito menjelaskan musimnya sebagai tidak menarik selepas hanya menjaringkan enam gol dalam semua pertandingan -- jumlah yang dicapai dalam tiga kempen di Celta.

Nolito, yang membuat penampilan 16 kali bersama skuad Sepanyol, berkata dia sedar ada minat terhadap khidmatnya, termasuk daripada gergasi LaLiga, Atletico Madrid.

"Saya harap saya boleh keluar, sama ada secara pinjaman, perpindahan atau apa sahaja. Saya mempunyai beberapa pasukan pilihan untuk saya sertai," kata Nolito.

"Saya tahu Atletico, Celta ... tetapi perkara itu untuk ejen saya."