Ralf Rangnick telah memberitahu Dean Henderson dan Donny van de Beek menunggu peluang mereka untuk tiba di Manchester United.

Bos sementara United, yang menjangkakan Cristiano Ronaldo dan Harry Maguire kembali untuk perlawanan Liga Perdana Inggeris awal pagi esok bertemu Aston Villa, mengetahui Henderson dan Van de Beek telah mempertimbangkan untuk meninggalkan Old Trafford.

Bercakap dalam sidang akhbar semalam, Rangnick menyatakan bahawa penjaga gol, Henderson dan pemain tengah, Van de Beek boleh menjadi aset berguna untuk Red Devils pada penghujung musim ini.

Dia menyifatkan Henderson sebagai penjaga gol yang 'hebat', tetapi mengakui dia mahukan masa perlawanan Liga Perdana Inggeris yang tidak boleh dijamin di United. Pemain kelahiran England itu hanya bermain dua kali untuk United musim ini, tidak ada penampilan dalam aksi liga.

Rangnick juga tahu Van de Beek kemaruk untuk aksi pasukan utama demi karier Belandanya, dengan Piala Dunia bakal berlangsung di Qatar pada penghujung tahun ini.

"Saya memberitahu Henderson bahawa saya mahu dia kekal kerana dia seorang penjaga gol yang hebat. Dalam latihan semalam, dia menafikan beberapa lagi percubaan yang cemerlang.

"Saya sangat suka dia berada di atas kapal, sebagai salah seorang daripada tiga penjaga gol terbaik. Saya dapat memahami sepenuhnya bahawa dia mahu bermain kerana dia berada dalam usia di mana, sebagai penjaga gol, dia harus kerap bermain..

"Kami masih dalam tiga pertandingan, kami memerlukan tiga penjaga gol yang kami ada sekarang. Saya memberitahunya itu, tetapi saya juga boleh, sebaliknya, memahami keinginannya untuk mendapatkan masa beraksi di tempat lain dalam Liga Perdana."

Mengenai Van de Beek, Rangnick berkata, "Situasi yang sama seperti Dean," kata Rangnick. "Saya gembira untuk memilikinya dalam skuad."

"Saya memberitahunya saya akan menasihatinya untuk kekal sehingga akhir musim. Dia mahu bermain di Piala Dunia untuk negaranya dan [jurulatih Belanda] Louis van Gaal jelas memberitahunya bahawa untuk menjadi pemain beraksi dalam Piala Dunia, dia perlu kerap bermain untuk pasukannya," kata Rangnick.

"Saya dapat memahami keinginannya untuk bermain; sebaliknya, kami mempunyai banyak saingan dalam skuad kami dalam posisi tersebut."