Masa depan Erling Haaland dan Kylian Mbappe, yang boleh dikatakan dua pemain paling dicari dalam bola sepak dunia, bakal ditentukan pada penghujung jendela perpindahan Januari.

Walaupun penyerang kelihatan bersedia untuk kekal di Borussia Dortmund dan Paris Saint-Germain masing-masing bulan ini, perpindahan pada penghujung kempen kelihatan semakin cerah.

Dan walaupun persaingan sengit daripada kelab gergasi Eropah, Real Madrid berazam untuk memenangi perlumbaan bagi mendapatkan kedua-dua pemain itu.

Madrid mempunyai dua bidaan untuk Mbappe tahun lalu tetapi, menurut Marca, mereka kekal di kedudukan teratas untuk menandatangani pemain antarabangsa Perancis itu dalam masa enam bulan.

Mendapatkan Haaland mungkin terbukti menjadi sedikit lebih rumit, walaupun, memandangkan dia masih mempunyai dua tahun untuk mengikat kontraknya pada penghujung kempen 2021-22.

Bagaimanapun, penerbitan Sepanyol melaporkan bahawa Madrid sanggup berbelanja besar untuk penyerang prolifik itu, yang dianggap mempunyai klausa pelepasan bernilai EURO75 juta dalam perjanjiannya.

Selain itu, Los Blancos didakwa perlu mengetepikan wang tunai untuk bapa Haaland, ejen Mino Raiola dan gaji yang besar untuk pemain itu sendiri, yang boleh berjumlah sekitar EURO350 juta.