Pengurus sementara Manchester United, Ralf Rangnick telah menggesa pemainnya untuk mengikut telunjuk Cristiano Ronaldo dan lebih berterus terang antara satu sama lain.

Ronaldo menyeru penyokong United supaya bersabar dengan pendekatan Rangnick dalam temu bual dengan Sky Sports baru-baru ini, dan berkata dia dan rakan sepasukannya 'boleh melakukan yang lebih baik'.

Pemain berusia 36 tahun itu menambah bahawa dia tidak mahu berada 'di tempat keenam atau tempat ketujuh' dan dia kembali ke kelab itu 'untuk cuba menang, untuk bersaing.'

United hanya kalah satu daripada tujuh perlawanan yang dikendalikan Rangnick merentasi semua pertandingan, tetapi persembahan baru-baru ini telah menerima kritikan daripada peminat dan pakar, termasuk kemenangan 1-0 Piala FA Isnin lalu menentang Aston Villa di Old Trafford.

Bercakap pada sidang akhbar menjelang lawatan Sabtu ke Villa dalam Liga Perdana Inggeris (EPL), Rangnick berkata dia gembira mendengar kata-kata Ronaldo, dan berkata dia berharap pemainnya yang lain dapat menunjukkan sikap yang sama.

"Kami mempunyai begitu ramai pemain terbaik dan berbakat," katanya. “Ia membawa saya kembali kepada apa yang dikatakan oleh Cristiano -- kami perlu bekerja dan berkembang sebagai satu pasukan bersama-sama dan jika perlu berterus-terang antara satu sama lain, ia banyak membantu, walaupun di bilik persalinan.


"Jika Cristiano, sebagai contoh, atau mana-mana pemain lain menyampaikannya kepada pemain secara langsung di atas padang atau di bilik persalinan, mereka amat dialu-alukan untuk melakukannya..

"Saya akan melakukannya sendiri sebagai jurulatih -- dan kakitangan kejurulatihan saya dalam video sebelum dan selepas perlawanan -- tetapi kami hanya boleh membangunkan pemain individu jika kami membangunkan prestasi pasukan.

"Bukan sahaja Cristiano, kami ada Edinson [Cavani], kami ada Harry [Maguire], kami mempunyai beberapa pemain lama lain, David de Gea di gawang, Victor Lindelof, Bruno [Fernandes].

"Kami mempunyai cukup pemain lama berpengalaman yang bukan sahaja boleh menjadi contoh dalam latihan, di atas padang dan dalam perlawanan, tetapi juga dalam semua perbualan yang berlaku di bilik persalinan atau ketika mereka bersama di hotel untuk perlawanan di tempat lawan atau perlawanan di tempat sendiri. Ini mesti berlaku.

"Dalam pasukan bersatu, itu berlaku secara automatik, dan saya hanya boleh menjemput dan mencabar serta memberitahu semua pemain, juga pemain yang lebih berpengalaman, untuk melakukannya secara tetap kerana ia lebih membantu dalam pasukan yang kami ada buat masa ini."

The Red Devils kini menduduki tempat ketujuh dalam Liga Perdana Inggeris (EPL), 22 mata di belakang pendahulu, Manchester City dan enam di belakang West Ham di tempat keempat, tetapi memiliki dua perlawanan.