PENANG 1 KEDAH 1

Kedah Darul Aman menafikan kemenangan Penang FC apabila Kpah Sherman melengkapkan satu peluang dari sudut sukar pada minit ke-86 untuk mengikat kedudukan 1-1, sebentar tadi.


Aksi ketiga Liga Super di Stadium Bandaraya itu menyaksikan Endrick Dos Santos menghukum kelekaan kelab yang dikemudi Aidil Sharin Sahak berkenaan pada minit ke-11.

Casagrande menggunakan kelebihan tandukannya untuk membuat umpanan sebelum ditolak masuk rakan sepasukan importnya itu.

Kedah seharusnya mengimbangi kedudukan tetapi percubaan Tchetche Kipre dan Rabih Ataya masih belum mampu merobek gawang lawan dalam beberapa gerakan di atas padang becak sepanjang separuh masa pertama.

Semangat itu diteruskan Lang Merah dan kemasukan Rozaimi Rahman -- yang memiliki satu peluang terhidang di dalam kotak penalti-- menawarkan mereka lebih mencengkam di bahagian serangan.

Kurang dua minit percaturan menampilkan Azamuddin Akil membantu pelawat mencuri satu mata apabila menghasilkan sepakan lintang sebelum sentuhan klinikal Sherman meranapkan hasrat Penang FC.

? KEDUDUKAN LIGA SUPER - LS3 #LigaSuper2021

Posted by Malaysian Football League on Friday, March 12, 2021


"Ketika rehat saya seru pemain agar mula menikmati permainan sebenar. Pemain menyahutnya dan mengubah rentak permainan," kata Aidil Sharin.

Jurulatih Penang, Tomas Trucha, turut akur dengan perkongsian mata ini: "Saya berpuas hati dengan prestasi dan mutu persembahan pemain.

"Saya gembira kami dapat bersaing dengan juara seperti Johor (Darul Ta'zim) dan membawa pulang mata apabila bertemu Kedah.

"Saya juga gembira kami mencipta hampir lapan peluang sejak awal permainan, jadi jelas sekali ia perlu diperbaiki."