Pemain tengah Juventus, Paul Pogba, mungkin tidak akan kembali beraksi untuk kelab Serie A itu sehingga Januari kerana kecederaan lutut yang memerlukan pembedahan, kata pengurus, Massimiliano Allegri, menimbulkan keraguan terhadap penyertaan pemain Perancis itu di Piala Dunia.

Bulan lalu Pogba memutuskan untuk tidak menjalani pembedahan selepas mengalami kecederaan meniskus dalam latihan berikutan perpindahannya kembali ke Juve dari Manchester United pada musim penutup tetapi Allegri berkata keadaan telah berubah selepas dia cuba berlatih semula.

"Pagi ini dia berlatih buat kali kedua tetapi kemudian berhenti dan kemudiannya diputuskan bahawa dia menjalani pembedahan. Kami secara realistik akan mendapatkannya kembali pada Januari," kata Allegri sebelum pertembungan Liga Juara-Juara bertemu Paris St Germain.

Allegri tidak pasti sama ada Pogba yang berusia 29 tahun akan bersedia untuk mempertahankan kejuaraan dunia Perancis bermula 21 November ini, sambil menambah: "Piala Dunia bukan masalah saya, masalah Juventus ialah dia kembali pada Januari."

Pogba memainkan peranan penting dalam kemenangan Piala Dunia Perancis pada 2018 di Russia, menjaringkan gol pada perlawanan akhir di mana mereka menewaskan Croatia 4-2 untuk menjulang trofi, menamatkan penantian 20 tahun. Dia telah menjaringkan 11 gol dalam 91 penampilan untuk Perancis.

Angel Di Maria dari Juve adalah seorang lagi rekrut baru yang cedera dan Allegri berkata pemain sayap Argentina itu tidak akan mengambil risiko.

“Kami tidak mahu mempertaruhkan Angel sekarang, kerana banyak perlawanan penting menanti kami,” katanya.

"(Leonardo) Bonucci, (Dusan) Vlahovic, (Adrien) Rabiot dan (Mattia) Perin adalah satu-satunya pemain yang pasti akan bermain malam esok. Saya masih belum memutuskan selebihnya."

Juventus dan PSG berada dalam Kumpulan H Liga Juara-Juara bersama Benfica dan Maccabi Haifa. Allegri berkata pasukannya memerlukan sekurang-kurangnya 10 mata untuk melayakkan diri ke peringkat kalah mati, sambil menambah bahawa PSG adalah antara pilihan gelaran.

“Kami berdepan lawan yang merupakan antara yang terkuat di Eropah, yang tahun ini saya kira sebagai pilihan untuk perlawanan akhir,” kata Allegri. "Esok adalah perlawanan yang baik, dan kami pastinya akan menyasarkan untuk bermain permainan yang hebat dari sudut teknikal."