Kapten Kuala Lumpur, Indra Putra Mahyuddin, menyedari pasukannya akan menerima tentangan sengit barisan muda PKNP FC dalam aksi Liga Super, Ahad ini, namun bekas pemain kebangsaan itu percaya skuad warga kota mampu menangani lawan.

Keyakinan Indra adalah berlandaskan corak permainan pasukannya yang lebih tertumpu kepada penguasaan bola di bahagian tengah dan ia berbeza dengan corak pemainan PKNP yang banyak tertumpu kepada corak permainan pantas dan serangan balas.

Namun, Indra berasakan setiap pemain perlu memberikan komitmen terbaik di atas padang bagi memastikan segala perancangan pengendali pasukan, Fabio Maciel, mampu dilaksanakan berdepan PKNP.

"PKNP banyak memiliki pemain muda dan mereka dahagakan kemenangan. Saya berpendapat kelebihan masih lagi memihak kepada Kuala Lumpur dan beraksi di sebelah petang tidak menggugat prestasi kami," katanya.

Kuala Lumpur membuat persiapan awal dengan melakukan latihan yang lebih kerap pada sebelah petang bagi membiasakan diri untuk perlawanan di Stadium Batu Kawan itu.

Sementara itu, Maciel turut berwaspada ancaman skuad PKNP kendalian Abu Bakar Fadzim walaupun lawan mereka itu tewas dalam aksi sebelum ini kepada Kedah.

"Mereka adalah pasukan yang berkualiti. PKNP telah mempamerkan persembahan cemerlang ketika bertemu Johor Darul Ta'zim dan Kedah. Kami perlu memastikan kemenangan diraih dalam perlawanan ini," kata Maciel.