Kemenangan Juventus ke atas Napoli pada pertengahan minggu ini akan dianggap sebagai tidak bermakna sekiranya mereka gagal meneruskan kutipan tiga mata ketika menentang Genoa malam ini, kata Andrea Pirlo.

The Bianconeri bangkit untuk seri 2-2 dengan Torino dalam pertembungan 'derby' hujung minggu lalu sebelum merakamkan kemenangan tipis 2-1 ke atas pasukan bimbingan Gennaro Gattuso itu untuk Milan menguasai di tempat kedua.

Mereka akan menjadi tuan rumah kepada Genoa di Stadium Allianz dalam usaha mencipta kemenangan Serie A keempat berturut-turut ke atas anak buah Davide Ballardini buat pertama kalinya sejak 2008.

Pirlo gembira dengan pendekatan pasukannya ketika berdepan Napoli samnbil mengatakan pemainnya perlu mengekalkan sikap yang sama.

"Mungkin lebih mudah untuk mencari semangat yang tepat dalam perlawanan besar seperti Napoli, tetapi mulai esok kami memerlukan sikap yang sama biarpun menentang sebuah kelab yang lebih kecil," katanya dalam sidang media.

"Kami perlu mencari beberapa ketekalan dan ia bermakna kami akan menghadapi perlawanan esok dengan garang. Tiada ertinya menewaskan Napoli kecuali kami meneruskan prestasi yang sama ketika menentang Genoa."





Paulo Dybala dipertaruhkan dari bangku simpanan untuk menjaringkan gol kemenangan untuk membenam Napoli selepas Alex Meret memadam gol pembukaan babak pertama daripada Cristiano Ronaldo.

Pemain Argentina itu telah menghasilkan tujuh gol liga ketika bertemu Genoa, termasuk hatrik pertamanya dalam Serie A pada Ogos 2017.

Dengan kontraknya berbaki setahun lagi, Juve dikatakan mahu menjual Dybala di penghujung musim ini, tetapi Pirlo menegaskan pemain antarabangsa Argentina itu masih merupakan bahagian penting dalam perancangannya.

"Saya tidak fikir Dybala akan memulakan perlawanan selepas tiga bulan tersisih jadi dia memerlukan kesempatan yang lama sebagai pengganti," katanya.

"Saya selalu mengatakan bahawa Dybala adalah pemain penting, sayangnya saya jarang memilikinya musim ini. Mari kita lihat sekarang, kerana itu lebih penting daripada masa depan.

"Saya berharap dapat menggunakan sentuhan Ronaldo, Alvaro Morata dan Dybala bersama-sama. Saya boleh katakan Dejan Kulusevski berkemungkinan akan mengisi kesebelasan utama."