Masa depan Cristiano Ronaldo tidak membimbangkan skuad Portugal di tengah-tengah laporan mengenai kontrak lumayan ditawarkan kepada pemain berusia 37 tahun itu, menurut rakan sepasukan, Andre Silva.

Kempen Piala Dunia Portugal telah mengharungi pertunjukan sampingan destinasi seterusnya Ronaldo berikutan kontrak bersama Manchester United ditamatkan, menjadikannya ejen bebas di kejohanan itu.

Semalam, ESPN melaporkan bahawa Ronaldo telah ditawarkan perjanjian yang menarik oleh pihak Arab Saudi, Al Nassr bernilai GBP100 juta setahun, dengan kontrak tiga tahun setengah.

Ronaldo dilaporkan hanya akan menentukan masa depannya selepas berakhirnya Piala Dunia, walaupun itu tidak menghalang ramai rakan sepasukannya ditanya tentang situasinya.

Silva adalah yang terbaharu mendapati dirinya di hadapan dan tengah untuk bertubi-tubi soalan dan menawarkan jawapan yang tumpul, menunjukkan kepentingan situasi Ronaldo jauh dari pengaruh.

"Adakah jendela perpindahan tamat esok? Oh, sekadar bertanya," kata penyerang itu. "Persoalan itu tidak membimbangkan sesiapa selain Ronaldo. Ia tidak menjejaskan kumpulan sama sekali.


"Dan dalam kes Ronaldo, dia adalah pemain yang sangat berpengalaman dan tahu bagaimana untuk menangani situasi seperti ini. Pasukan tidak terjejas langsung."

Portugal telah pun menempah tempat di peringkat kalah mati Piala Dunia, manakala satu mata dalam perlawanan terakhir kumpulan menentang Korea Selatan esok memastikan mereka muncul juara Kumpulan H.