Ketua jurulatih skuad negara, Tan Cheng Hoe, berpuas hati dengan persembahan yang dipamerkan anak buahnya meskipun tewas 1-5 kepada Uzbekistan dalam aksi persahabatan antarabangsa di Amman, Jordan lewat malam tadi.

Baginya, barisan pemain negara telah menujukkan perubahan positif berbanding ketika tewas 0-4 kepada Jordan dalam perlawanan terdahulu.

Dalam aksi terbaru itu, Baddrol Bakhtiar berhasil menemui satu jaringan untuk merapatkan kedudukan kepada 1-3 sebelum waktu rehat tetapi Harimau Malaysia kemudian dibolosi dua gol lagi dalam babak kedua.

"Apabila kita bertemu Jordan dalam perlawanan tempoh hari, kita boleh nampak terlalu banyak kesilapan individu tetapi kalau kita lihat perlawanan semalam, kesilapan invidu yang besar dapat dikurangkan," katanya seperti yang dipetik dalam Nadi Weekend hari ini.

"Bagaimanapun, daripada segi bertahan sebagai satu pasukan, kami masih perlu memperkemaskannya."

Dalam pada itu, Cheng Hoe menganggap penyerang muda negara, Luqman Hakim Shamsudin, sudah lulus ujian pertamanya dalam perlawanan itu.

Pemain kelab Belgium, KV Kortrijk, itu diletakkan selaku kesebelasan utama buat julung-julung kalinya dan Cheng Hoe berpuas hati dengan sumbangan yang diberikan pemain berusia 19 tahun berkenaan.

"Walaupun berdepan dua pertahanan yang tinggi dan besar, kita dapat melihat keyakinannya untuk menyimpan bola dan dapat membuatkan pertahanan lawan kelam-kabut.

"Kita juga dapat lihat betapa dia merupakan masa depan yang baik buat pasukan ini," tambahnya.