Hasrat Perak II untuk mendapatkan khidmat penyerang Kedah, N. Thanabalan, bagi memperkasakan pasukan untuk menghadapi kempen Liga Malaysia (Liga-M) 2020 yang bermula bulan depan tercapai.

Ketua jurulatih, Abu Bakar Fadzim, berkata pemain kelahiran Rantau, Negeri Sembilan itu dipinjamkan kepada pasukan berkenaan dan sudah menyertai latihan Perak II sejak minggu lalu.

Abu Bakar yakin bekas penyerang pasukan B-22 kebangsaan itu mampu menjadi pembimbing serta mencurahkan pengalaman yang dimilikinya buat pemain muda.

Pembentukan Perak II sudah pun selesai apabila seramai 25 pemain terpilih untuk menjalani latihan di Stadium Mini, Chemor.

Tambahnya, enam pemain musim lalu turut disenaraikan untuk memastikan pasukan Perak II berupaya menjadi pencabar dan bukan menjadi pasukan belasahan semata-mata dalam kempen Liga Perdana 2020.

Mereka terdiri daripada Ahmad Shukri Hamid, Khairul Asyraf Shahizah, Shafiq Afifi Suhaimi, Hamizul Izaidi Zulkifli, Muhammad Rizal Che Aziz dan Al Fateh Afandi yang pernah menjadi tonggak PKNP FC.

Katanya, empat pemain import juga akan diambil bagi mengimbangi kemampuan pasukan yang menjadi pelapis kepada Persatuan Bolasepak Perak (PAFA) itu.

Abu Bakar menjelaskan pengambilan pemain import akan dibuat mengikut kemampuan kewangan serta tidak membebankan.




Editor: Shaiful Shamsudin