Penjaga gol Aston Villa, Emiliano Martinez, mencabar Cristiano Ronaldo untuk mengambil sepakan penalti menggantikan dalam kekalahan Manchester United di tangan Aston Villa.

Manchester United ketinggalan selepas Kortney Hause menjaringkan gol pada minit ke-88 namun The Red Devils meraih sepakan penalti dalam masa kecederaan selepas bola terkena tangan Hause dalam kotak penalti.

Bruno Fernandes segera mendapatkan bola untuk mengambil sepakan penalti, deretan pemain Aston Villa segera mengerumuni pemain Portugal itu dan dalam masa sama, penjaga gol Villa, Emiliano Martinez, kelihatan mencabar Cristiano Ronaldo untuk mengambil tugasan tersebut dan ia terpapar dalam video di bawah.


Namun, Cristiano Ronaldo tidak terkesan dengan cabaran tersebut dan membiarkan Bruno Fernandes mengambil penalti namun sayangnya gagal memastikan jaringan penyamaan buat United, memberikan Aston Villa tiga mata penuh.

Ternyata Cristiano Ronaldo dan Manchester United perlu melupakan perlawanan semalam. Di sebalik mendominasi permainan dan menghasilkan peluang, The Red Devils gagal menembusi gawang Aston Villa. Kegagalan mereka untuk menghadirkan masalah kepada menghukum mereka apabila Kortney Hause gol di penghujung perlawanan.