Nuno Espirito Santo menantikan masa depan bersama Harry Kane di sisinya setelah penyerang Tottenham itu memperoleh kepulangan yang sempurna.

Sehari setelah mengumumkan bahawa dia akan kekal di Spurs setelah perpindahan yang diinginkan ke Manchester City tidak menjadi kenyataan, Kane turun dalam kesebelasan utama buat pertama kali musim ini dan menjaringkan dua gol dalam kemenangan 3-0 ke atas Pacos de Ferreira dalam play-off Liga Persidangan Europa.

Ini membantu pasukan Nuno mengatasi defisit 1-0 dan menempah tempat di peringkat kumpulan.

Kali terakhir Spurs bermain di kediaman London utara mereka, peminat melaungkan 'Adakah anda sedang menonton Harry Kane?', Dengan penyerang itu tidak terlibat dalam pembuka Liga Perdana Inggeris (EPL) menentang City yang gagal melapor diri ke latihan pramusim tepat pada waktunya.

Dua dalam tempoh 35 minit mengingatkan semua mengapa Spurs enggan menjualnya ke City dan gol Giovani Lo Celso dalam separuh masa kedua melengkapkan kemenangan.

Untuk pertama kalinya dalam kendalian Nuno, pengurus kelahiran Portugis dapat berbicarakan tentang Kane di lapangan dan tidak mempunyai pertanyaan mengenai komitmennya.


"Saya melihat Harry setiap hari sejak dia bergabung dengan kami, setiap hari. Dia tidak perlu membuktikan (apa-apa) kepada sesiapa pun," kata Kane. "Dia komited. Anda boleh melihatnya.

"Semua situasi yang berlaku, adalah sebahagian dari masa lalu, mari kita melihat dan terus maju, tetapi saya melihatnya setiap hari.

"Saya melihatnya hari ini dalam sesi latihan. Saya melihatnya hari ini di akhir permainan, sekarang saatnya untuk pulih. Dia adalah seorang lagi yang akan membantu kami.

"Dia bermain bagus, dia menjaringkan gol, dia mempunyai pergerakan yang baik, dia membantu pasukan mengawal permainan.

"Dia masih bertambah baik. Tetapi bermain adalah cara terbaik untuk semua pemain meningkat naik, bersaing dalam perlawanan adalah apa yang membawa pemain melampaui batas mereka dan itulah yang kami mengharapkan daripada mereka semua."