Penyokong Portugal berasa kagum dengan persembahan Bruno Fernandes ketika menang 4-0 menentang Republik Czech dalam Liga Negara-Negara UEFA.

Bintang Manchester United itu dikeluarkan pada minit ke-77 dan digantikan oleh bintang Wolves, Matheus Nunes, ketika pasukannya sudah mendahului 3-0.

Fernandes menjaringkan gol kedua perlawanan selepas Diogo Dalot membuka jaringan buat pelawat. Pemain berusia 28 tahun itu menggandakan kelebihan pasukannya dengan gerakan cemerlang masuk dalam kotak untuk menampan masuk hantaran lintang Mario Rui.

Secara keseluruhan, pemain yang menyarung jersi nombor lapan Portugal itu cukup berpengaruh sepanjang perlawanan dan menjaringkan gol untuk menunjukkan usahanya. Peminat di Twitter membandingkan bintang Portugal itu dengan Zinedine Zidane.

Ada yang mengatakan Fernandes berada di tahap sama seperti Luka Modric. Ada pula yang mengatakan pemain Red Devils itu memerlukan prestasi yang sama ketika di Piala Dunia Qatar nanti. Ramai juga memuji kerjasama Fernandes ketika bergandingan bersama Bernardo Silva dari Manchester City.

Berikut adalah beberapa reaksi terbaik daripada peminat Portugis dan Manchester United di seluruh Twitter selepas Bruno Fernandes bermain kelas induk menentang Republik Czech:




Diogo Dalot meraih dua gol dan Diogo Jota menjaringkan gol keempat perlawanan. Mereka berdepan Sepanyol dalam aksi Liga Negara-Negara seterusnya 28 September ini.