Persoalan 'di mana silapnya' percaturan Karsten Neitzel membuatkan pengendali dari Jerman itu termanggu-manggu membela Selangor yang tewas mengejut di tangan Pulau Pinang semalam di laman sendiri.

Corak permainan terlalu perlahan di keseluruhan posisi pasukan, itu diakui Neitzel walaupun permulaan awal babak Red Giants tampak menguasai permainan.

Segalanya tidak menjadi, walaupun Selangor memiliki banyak peluang mencetak jaringan.

"Keputusan yang tidak baik, kami gagal melunaskan peluang yang dimiliki. Kami bermain agak perlahan dalam separuh masa pertama sementara lawan bertahan dengan ramai pemain," katanya.

Sementara itu jurulatih Pulau Pinang, Thomas Trucha lega pencarian tiga mata penting akhirnya terhasil ke atas Selangor yang memiliki kelebihan di atas kertas semalam.

Namun dia menegaskan aksi menentang Selangor masih jauh untuk menepati piawaian prestasi ke atas pemainnya dengan menegaskan belum masa untuk berasa puas hati.

"Semangat juang dan kerjasama pasukan dipamerkan dengan baik. Saya dapat membayangkan permainan yang lebih kemas lagi, kami tidak memiliki tuah seperti dalam perlawanan ini ketika bertemu lawan terdahulu dan kami akan cuba untuk memperoleh lebih banyak mata dalam perlawanan akan datang," kata Trucha.