AUGSBURG 2 BAYERN MUNICH 1

Julian Nagelsmann kecewa apabila Bayern Munich tewas mengejut kepada Augsburg dalam perlawanan Bundesliga awal pagi tadi sambil mempersoalkan usaha sepasukan anak buahnya dalam situasi bertahan.

Bayern amat dominan hampir keseluruhan perlawanan tetapi tewas 1-2 selepas Mads Pedersen dan Andre Hahn meletakkan Augsburg di depan sebelum Robert Lewandowski merapatkan jurang menjelang separuh masa.

Pada ketika Bayern menguasai hampir keseluruhan aksi dalam babak kedua, mereka tetap gagal membolosi gawang lawan yang dikawal kemas penjaga gol, Rafal Gikiewicz.

Penjaga gol Bayern, Manuel Neuer, gagal menyelamatkan tandukan Hahn biarpun sudah membaca gerakan bola itu tetapi Nagelsmann menyalahkan usaha bertahan sepasukan sebagai punca mereka tewas.



"Kami dibolosi dengan cara yang sama sepanjang musim ini," kata Nagelsmann kepada DAZN.

"Kami sudah berbincang mengenainya semalam dan hari ini, kami masih dibolosi dengan cara yang sama.

"Pihak lawan tidak memiliki momen yang benar-benar hebat dan masih dapat menjaringkan dua gol. Ia perkara sama yang berlaku ketika kami berdepan Frankfurt.

"Saya fikir perkara paling penting adalah jika anda tidak dapat melakukan banyak serangan dalam satu perlawanan, anda perlu lebih stabil di bahagian belakang. Satu kesilapan akan memberikan impak kepada yang lain.

"Secara keseluruhan, kami tidak mencipta cukup peluang dan tidak melakukan percubaan ke arah gol yang mencukupi," katanya.