Kehilangan dua penyerang import, Kpah Serman dan Seydi L. Imam, merencatkan strategi pendatang baru, MISC-MIFA, apabila sekadar seri tanpa jaringan dengan tuan rumah, Kelantan, dalam aksi kelima Kumpulan C Piala Malaysia di Stadium Sultan Muhammad IV, kelmarin.

Pengurus MISC-MIFA, K. Rajendran, berkata jika kedua-dua tonggak itu boleh beraksi dan dia menjangkakan pasukannya mampu mendapat keputusan yang lebih baik dalam perlawanan tersebut.

Bagaimanapun, dia tetap lega apabila mereka tidak tercicir mata untuk posisi sebagai peneraju kumpulan tidak tergugat biarpun terpaksa berkongsi mata dengan Kedah yang berjaya mengejutkan juara bertahan, Johor Darul Ta'zim (JDT), 3-1 di Alor Setar.

"Kami turun ke Kota Bharu dengan misi meraih mata dan hajat itu dilaksanakan. Jadi, saya berpuas hati dengan komitmen yang telah ditunjukkan oleh semua pemain.

"Secara jujurnya, saya beranggapan keputusan seri ini adil buat kedua-dua pasukan," katanya.

Dalam perkembangan yang sama juga, Rajendran menjelaskan, fokus utama pasukannya kini beralih untuk menghadapi JDT dalam aksi terakhir peringkat kumpulan di gelanggang sendiri nanti.

Menurutnya, pertemuan dengan Harimau Selatan merupakan hidup mati buat MISC-MIFA bagi menentukan pasukan itu mampu layak atau tidak ke peringkat suku akhir.

"Saya jangka pertemuan dengan JDT nanti menjanjikan suasana berlainan, walaupun kita berjaya menewaskan mereka pada pusingan pertama lalu di Larkin.

"Lawan (JDT) pastinya akan turun dengan sepenuh kekuatan dan kami akan memberikan yang terbaik pada perlawanan itu nanti," katanya.

Untuk rekod, keputusan seri ini meletakkan MISC-MIFA kekal mendahului Kumpulan C dengan lapan mata manakala Kelantan tercorot dengan lima mata hasil satu kemenangan dan dua keputusan seri.