James Milner percaya kedatangan Darwin Nunez bermakna Liverpool mempunyai 'kepelbagaian' dalam jentera serangan musim ini.

Nunez, yang ditandatangani dari Benfica dengan bayaran GBP64 juta dengan tambahan GBP21.4 juta, memperoleh jaringan sulung dalam Liga Perdana Inggeris (English Premier League) untuk The Reds pada hujung minggu dengan satu gol ketika seri 2-2 di Fulham.

Ia menyusuli jaringannya ketika memperoleh kemenangan Perisai Komuniti 3-1 ke atas Manchester City seminggu sebelumnya.

Nunez menyertai Mohamed Salah, Roberto Firmino, Luis Diaz, Diogo Jota dan rakan pemain baharu Fabio Carvalho di bahagian serangan ketika Liverpool berhasrat untuk melancarkan lagi cabaran Liga Perdana Inggeris dan Liga Juara-Juara musim ini.



Milner teruja dengan apa yang ditawarkan Nunez dan percaya bos Reds Jurgen Klopp mempunyai kumpulan pemain hadapan yang menarik untuk dipilih.

“Saya rasa dia akan memberi impak sepanjang masa dia berada di sini, sejujurnya,” kata Milner kepada laman web rasmi Liverpool.

“Sejak dia berada di sini, dia mengagumkan di atas padang, bekerja keras, membuat larian hebat dan terdesak untuk meletakkan kepalanya di atas bola di dalam kotak.

“Jika anda meletakkan bola di sana, dia akan melakukan segala yang dia mampu untuk mendapatkannya – penyudah yang baik, kedua-dua kaki dan dia berbeza dengan pemain lain di atas sana.

"Kami sudah mempunyai beberapa pemain penyerang yang sangat menarik yang boleh menyebabkan masalah, jadi dia adalah tambahan yang hebat. Dia akan menjadi hebat untuk kami.

"Anda mahukan pilihan di sana, anda mahu menimbulkan masalah orang ramai, dan anda mahu mempunyai pilihan untuk bermain dengan cara yang berbeza kerana jelas sekali pasukan akan memerhati kami dan cuba menghalang kami, jadi adalah penting kami boleh melakukan segala-galanya.

"Dengan pilihan yang kami ada di sana, saya fikir kami mempunyai gabungan yang hebat."

Liverpool seterusnya beraksi pada hari Isnin apabila Crystal Palace melawat Anfield.