Stefano Pioli berkata Milan tidak lagi senang hanya memainkan peranan sebagai pencabar dalam perlumbaan gelaran Serie A dan akan bekerja keras untuk pulih daripada kekalahan kepada Inter.

The Rossoneri mendahului hampir sepanjang musim tetapi tercicir tiga mata selepas tewas 3-0 kepada Inter di San Siro.

Lautaro Martinez meledak dua gol sebelum Romelu Lukaku melengkapkan kekalahan kedua berturut-turut Milan dalam saingan Serie A.

Skuad kendalian Pioli turut dibolosi jaringan penyamaan ketika bertemu Red Star Belgrade dalam saingan Liga Europa sejak tewas kepada Spezia, aksi cemerlang sejak permulaan musim mula memberikan ancaman buat mereka.

Milan kini mengalami empat kekalahan dalam saingan Serie A bagi tahun 2021, dua kali lebih banyak berbanding tahun kalendar sebelumnya.

Pioli melihat peningkatan dalam permainan sejak kekalahan kepada Spezia setback, dan jurulatih itu berazam untuk kekal fokus.

"Sasaran kelab mula berubah dan kami kini perlu memberikan tindak balas," katanya.

"Saya percaya bahawa kekuatan kita sentiasa seimbang -- dan kepercayaan terhadap kemampuan pasukan.

"Sekiranya mereka memberitahu kami beberapa bulan yang lalu bahawa pada musim ini kami berada di kedudukan kedua, kami pasti akan gembira. Ini tidak harus membuat kami bahagia dan puas sekarang.

"Dalam dua atau tiga perlawanan terakhir ini, kami gagal menampilkan kualiti terbaik dalam perlawanan. Kami perlu kembali melakukan lebih banyak latihan.

"Kami benar-benar lemah dalam perlawanan bertemu Spezia. Hari ini kami berasa kasihan pada diri sendiri, peminat, kelab, tetapi hari ini kami bermain permainan kami.

"Kita harus menjaga kejelasan, positif, dan menilai sesuatu dengan baik. Apabila anda kalah, anda harus bekerja lebih keras dan ini harus kita lakukan."