Bintang Austria Marko Arnautovic mengatakan Cristiano Ronaldo dan Lionel Messi bukan berasal dari dunia ini dan datang ke planet ini untuk 'membawa semua trofi bersama mereka'.

Ronaldo dan Messi dilihat sebagai pemain terbaik sepanjang zaman berikutan kejayaan bersama kelab dan negara.

Bintang Portugal dan Juventus, Ronaldo -- pemenang Ballon d'Or lima kali dengan 32 trofi utama -- menyamai bilangan jaringan terbanyak di peringkat antarabangsa dengan 109 gol berikutan dua yang terhasil ketika seri 2-2 dengan Perancis dalam saingan Euro 2020.

Pemenang Ballon d'Or enam kali, Messi, memiliki 34 trofi bersama Barcelona, di mana dia menyamai bilangan penampilan buat La Albiceleste ketika menang 1-0 ke atas Paraguay.

Ketika Austria membuat persiapan menghadapi Itali dalam pusingan 16 Euro 2020 bertemu Itali, Arnautovic memuji Ronaldo dan Messi.


"Apabila anda menyebut nama [Cristiano Ronaldo], kami tidak membicarakan tentang manusia," kata Arnautovic. "Itu saja. Apa yang harus saya katakan mengenainya?

"Ada dua pemain yang bukan berasal dari dunia ini. Mereka dari jauh dan hanya datang ke sini sebentar untuk berjaya dalam setiap liga dan membawa semua trofi bersama mereka. Dan kemudian mereka akan pergi.

"Mereka adalah Ronaldo dan [Lionel] Messi."