Erling Haaland diiktiraf secara meluas sebagai salah seorang penyerang terbaik di dunia, tetapi dia masih percaya dia boleh "memperbaiki segala-galanya" tentang permainannya.

Pemain Borussia Dortmund itu telah dikaitkan kuat dengan perpindahan ke Manchester City, Real Madrid dan Bayern Munich, dengan laporan menjelaskan dia mempunyai klausa pelepasan yang bernilai EURO75 juta yang akan aktif pada penghujung musim ini.

Bercakap kepada Sky Sports, Haaland mungkin telah menarik lagi perhatian pasukan gergasi Eropah untuk menawarkan kontrak serta mencadangkan dia masih lagi belum mencapai kemampuan maksimumnya.

“Saya rasa saya boleh memperbaiki segala-galanya,” katanya. "Jika anda kata saya bagus menjaringkan gol, saya boleh meningkatkan kualitinya. Saya boleh menjadi lebih pantas, jadi saya boleh memperbaikinya. Saya boleh menjadi lebih kuat, jadi saya boleh memperbaikinya.

"Tetapi jika saya perlu memperbaiki satu perkara, ia adalah untuk tidak cedera, kerana jika saya tidak cedera, saya akan bermain lebih banyak permainan dan saya akan memberikan yang lebih baik. Jika anda bertanya apakah matlamat saya untuk 2022, ia adalah untuk tidak cedera, dan matlamat untuk sepanjang karier saya adalah untuk tidak cedera. Itu perkara utama."

Haaland telah menjaringkan 80 gol dalam 79 perlawanan dalam semua pertandingan sejak berpindah ke Signal Iduna Park dari Salzburg lebih dua tahun lalu.

Daripada pemain dalam lima liga terbaik Eropah, hanya Robert Lewandowski dari Bayern (107) telah menjaringkan lebih banyak, setelah bermain 11 perlawanan lebih banyak daripada Haaland.

Pemain berusia 21 tahun itu dinamakan sebagai sebahagian daripada FIFPro World 11 di Anugerah Terbaik Bola Sepak FIFA, di mana Lewandowski membawa pulang Anugerah Pemain Terbaik FIFA mengatasi Lionel Messi dan Mohamed Salah. Haaland ditanya siapakah tiga teratasnya.

"Saya fikir anda perlu mengatakan Lewandowski nombor satu," katanya, "[Karim] Benzema juga menakjubkan, tetapi Messi juga cemerlang -- jadi Benzema dan Messi berkongsi tempat kedua dan ketiga."