Mohamed Salah menegaskan dia tidak menuntut kontrak 'tidak masuk akan' kerana dia sekali lagi menegaskan masa depan Liverpool berada di tangan kelab.

Kontrak bintang Mesir itu tamat pada penghujung musim 2022-23 dan belum ada perbincangan yang mencapai kata sepakat antara kedua-dua pihak.

Pemain berusia 29 tahun itu sebelum ini telah menyatakan dengan jelas bahawa dia mahu kekal di Anfield tetapi terpulang kepada pemilik Reds, Fenway Sports Group, untuk mencapai persetujuan yang boleh diterima.

Bercakap kepada GQ, Salah menyeru kelab itu untuk menunjukkan penghargaan mereka atas apa yang telah dicapainya sejak menandatangani kontrak dari Roma pada 2017.

"Saya mahu kekal, tetapi ia bukan di tangan saya. Ia di tangan mereka," katanya. "Mereka tahu apa yang saya mahu. Saya tidak meminta perkara yang tidak masuk akal.

"Pokoknya adalah apabila anda meminta sesuatu dan mereka menunjukkan kepada anda bahawa mereka boleh memberi anda sesuatu, [mereka sepatutnya] kerana mereka menghargai apa yang anda lakukan untuk kelab.

"Saya telah berada di sini untuk tahun kelima saya sekarang. Saya sangat mengenali kelab itu. Saya suka peminat. Peminat menyayangi saya. Tetapi dengan pentadbiran, mereka telah diberitahu keadaannya. Ia di tangan mereka."