Raphael Varane diharapkan akan menyelesaikan perpindahannya ke Manchester United dalam beberapa hari mendatang ketika dia menunggu untuk menjalani perubatan.

United mencapai kesepakatan untuk menandatangani pertahanan tengah dari Real Madrid itu bulan lalu, dengan perjanjian bernilai GBP42.7 juta (EURO50 juta).

Varane, yang beraksi untuk Perancis dalam Euro 2020, mengucapkan selamat tinggal untuk rakan sepasukan di Real pada penghujung bulan lalu, namun tidak dapa menyempurnakan ujian perubatan sehingga dia melengkapkan mengasingkan diri ketika tiba di United Kingdom, kerana sekatan perjalanan sepanjang COVID-19.

Tanp Varane dan Jadon Sancho, United berjaya melakar kemenangan 4-0 ke atas Everton dalam aksi persahabatan pra-musim terakhir sebelum bertemu Leeds United dalam aksi pembukaan Liga Perdana Inggeris (EPL) minggu hadapan.



Dan Ole Gunnar Solskjaer mengesahkan perpindahan Varane akan disempurnakan sejurus pemain berusia 28 tahun selesai dikuarantin.

"Dengan Raphael, perubatan harus dilakukan. Dia mengasingkan diri ketika ini," kata Solskjaer kepada wartawan setelah menang ke atas Everton.

"Dia harus menunggu terlebih dahulu untuk visa, jadi sayangnya memerlukan beberapa hari lagi daripada yang diharapkan tetapi kami harus mengikuti protokol dan peraturan."

Solskjaer turut mendedahkan Sancho, yang diberikan tempoh rehat yang dilanjutkan, akan melapor diri untuk latihan esok dan dijangka turun bertemu Leeds.

"Jadon sertai pasukan esok, jadi dia mungkin akan terlibat bertemu Leeds," tambah Solskjaer.