Romelu Lukaku kembali untuk latihan pra-musim semalam dan menjelaskan kegembiraannya untuk bekerja di bawah ketua jurulatih baru, Simone Inzaghi, yang dia berasa dapat mereplikasi usaha Antonio Conte bersama Inter.

Nerazzurri meraih Scudetto pertama mereka sejak kempen 2009-10 ketika mereka merangkul gelaran dengan berbaki empat perlawanan.

Walaupun kempen memenangi gelaran Conte, ketua jurulatih kelahiran Itali itu meletak jawatan dengan persetujuan bersama pada bulan Mei sebelum Inzaghi, yang sebelumnya berada di Lazio, dilantik.

Setelah kembali ke Itali berikutan penyingkiran Belgium dalam separuh akhir Euro 2020, Lukaku, yang menjaringkan 24 kali dalam 36 perlawanan liga sambil melakukan 11 assist pada 2020-21, mengungkapkan betapa laparnya dia bekerja dengan Inzaghi untuk mencapai kejayaan yang lebih besar.

"Kami berbual baik pada hari kelab mengumumkan bahawa dia akan menjadi jurulatih baru dan kami juga bercakap ketika saya berada di Euro," kata Lukaku kepada media Inter semalam.

"Adik saya (Jordan) turut banyak bercakap mengenai Inzaghi. Dia jurulatih yang baik. Saya rasa dia akan membantu pasukan mencapai lebih banyak kejayaan.

"Kami harap kita semua dapat bekerjasama untuk meneruskan jalan yang telah kita mulakan."