Penyerang Inter, Romelu Lukaku, menghargai jasa Jose Mourinho yang menukarkan dirinya menjadi pemain pasukan dan melihat perkara yag sama berlaku dalam perkembangan Harry Kane di Tottenham.

Lukaku beraksi cemerlang sejak berhijrah ke Inter dari Manchester United pada Ogos 2019, meledak 34 gol dalam 49 aksi Serie A.

Bilangan tersebut hanya berada di belakang penyerang Juventus, Cristiano Ronaldo (43 gol dalam 43 perlawanan) dan bintang Lazio, Ciro Immobile (45 dalam 49) .

Pemain berusia 27 tahun itu menghasilkan satu gol dalam setiap 116 minit dalam saingan Serie A berbanding 179 minit untuk United (28 gol dalam 66 perlawanan).

Tetapi Lukaku bersyukur telah berkhidmat di bawah kendalian Mourinho di Old Trafford, dengan pengendali Portugis kini mendapat yang menghasilkan yang terbaik daripada penyerang Spurs, Kane, yang mempunyai sembilan gol dan 10 assist dalam 15 perlawanan liga musim ini.


"Mourinho mengajar saya untuk bekerja lebih baik dengan kolektif, baik dari segi tekanan dan meletakkan saya lebih baik di lapangan," katanya kepada Sport/Voetbalmagazine.

"Lihat apa yang telah diusahakan bersama Harry Kane sekarang."