Romelu Lukaku cergas untuk mengikuti rombongan Chelsea ke Brentford, tengah malam ini, tetapi Thomas Tuchel mendedahkan kekecewaannya berikutan Antonio Rudiger dan gandingannya di bahagian pertahanan tengah, Thiago Silva, bakal tersisih.

Penyerang utama itu terpaksa direhatkan daripada tugasan bersama Belgium minggu lalu ekoran mengalami kelesuan otot dan dalam keraguan untuk memperkuatkan pendahulu Liga Perdana Inggeris (EPL) berkenaan.

Bagaimanapun, pengurus The Blues itu memberitahu sidang media sebelum perlawanan: "Romelu dalam keadaan baik, dia mengikuti kesemua sesi latihan bersama kami, jadi dia akan beraksi esok."

Begitupun, tiada perkhabaran positif daripada Rudiger yang mengadu masalah belakang sejak kembali daripada mewakili Jerman.

Christian Pulisic juga masih diketepikan sementara Hakim Ziyech dibelenggu kecederaan kepala.

"Toni Rudiger kembali daripada pasukan kebangsaan dengan kecederaan, Christian Pulisic tercedera, kami juga masih mempunyai keraguan terhadap Ziyech -- dia terlepas dua sesi latihan akibat sakit kepala," katanya.




Chelsea bertambah pincang untuk menurunkan barisan terbaiknya memandangkan Silva beraksi sepanjang 90 minit ketika Brazil berdepan Uruguay dalam kelayakan Piala Dunia, pagi semalam.

"Saya tidak terlalu kecewa mengenainya tetapi saya berasakan sekarang terlalu banyak perlawanan. Terlalu banyak perlawanan untuk pemain utama kelab. Sukan ini dianjurkan untuk pemain, peminat dan penonton mahukan bintang terbaik berada di atas padang dalam keadaan cergas dan bersemangat. Tetapi kami sering tidak dapat melakukannya jika terbabit dalam begitu banyak pertandingan.

"Memandangkan kami hanya boleh membuat tiga pertukaran pemain, tidak seperti lima di liga lain, ia adalah satu halangan besar yang harus kami atasi.

"Saya sebenarnya tidak terlalu kecewa, saya sedar apa yang akan dihadapi, saya tahu bila rehat antarabangsa akan datang, kami berusaha melakukan yang terbaik dalam setiap rehat antarabangsa."