Joachim Low akan melakukan yang terbaik bagi memastikan kejayaan Jerman dalam saingan Euro 2020 apabila bakal mengambil keputusan mengenai masa depan Thomas Muller, Jerome Boateng dan Mats Hummels.

Ketiga-tiga pemain ini tidak beraksi di peringkat antarbangsa sejak Mac 2019 dan melihat akan membentuk semula masa depan Jerman di sebalik kegagalan mereka dalam Piala Dunia 2018, tersingkir daripada peringkat kumpulan buat pertama kali sejak 1938.

Muller (100 kaps), Boateng (76 kaps) dan Hummels (70 kaps), merupakan antara pemain yang membantu pasukan memenangi Piala Dunia 2014, tetapi mereka kini sudah mencecah usia 30 tahun.

Low bulan lalu mengulangi bahawa dia tetap tidak akan memiliki tiga pemain tersebut, berkata 'tiada apa yang berubah' dalam pandangannya walaupun Muller menikmati kebangkitan bersama Bayern Munich sejak disisihkan daripada skuad kebangsaan.

Bagaimanapun, keputusan Low menerima kritikan hebat selepas tewas 6-0 kepada Sepanyol -- kekalahan terbesar Hemar sejak tewas kepada Austria dalam aksi persahabatan pada 1931 dengan keputusan yang sama.

Pemain berusia 60 tahun itu minggu lalu disokong secara terbuka oleh Persatuan Bola Sepak Jerman (DFB) untuk terus bertahan hingga sekurang-kurangnya sehingga final Euro 2020 tahun depan dan, ketika bercakap pada sidang akhbar pada hari Isnin, dia mundur pada komennya sebelumnya.

"Selepas tahun 2018 kami melihat bahawa itu adalah tahun yang sangat tidak berjaya, kami mengatakan bahawa kami telah membuat perubahan, "katanya. "Adalah penting untuk memberi pemain muda masa dan peluang untuk berkembang semasa peralihan.

"Seperti kejohanan 2010, di mana pasukan berkembang. Dan kerana pengalaman yang mereka perolehi di sana, kami adalah juara dunia pada tahun 2014. Itulah keperluan kami kali ini juga.


"Seorang pelatih selalu menjadi yang pertama yang bertanggungjawab atas kejayaan. Saya selalu mengatakan ketika saya melihat sebelum penamaan [skuad] bahawa pasukan ini memerlukan ini atau itu -- maka kita akan melakukannya. Pada masa ini saya tidak melihat alasan, walaupun kami kalah dalam satu perlawanan.

"Tetapi tahun depan kita mesti membuat keputusan dan saya akan menjadi yang pertama melakukannya."