Zinedine Zidane menggambarkan perlakuan yang tenang walaupun Real Madrid tercicir mata dalam persaingan mempertahankan LaLiga selepas seri tanpa jaringan dengan Real Betis.

Real ingin berada di puncak liga -- sekurang-kurangnya hingga esok -- dengan kemenangan di Valdebebas, tetapi akhirnya mereka terpaksa pulang dengan satu mata.

Betis mempunyai peluang terbaik dalam perlawanan itu, dengan Guido Rodriguez dan Borja Iglesias gagal menghasilkan jaringan dalam separuh masa kedua.

Walaupun Real berjaya melakukan lima percubaan tepat, nilai gol kumulatif mereka yang dijangkakan 1.02 hanya sedikit lebih sedikit daripada Betis (0.92).

Ia adalah persembahan yang luar biasa menjelang perlawanan separuh akhir pertama Liga Juara-Juara (UCL) menentang Chelsea Selasa ini, sementara mereka akan menamatkan hujung minggu dengan lima mata di puncak LaLiga jika Atletico mengalahkan Athletic Bilbao.

Tetapi Zidane menekankan tidak perlu panik, bahkan jika dia kecewa dengan masalah Real dalam serangan.



"Kami kehilangan dua mata dan kami tidak menyukainya tetapi masih ada banyak perlawanan LaLiga yang harus ditempuh, ia tidak berakhir hari ini," katanya.

"Selebihnya pasukan harus bermain dan kami akan melihat apa yang berlaku. Kami sekarang fokus pada perlawanan Selasa ini.

"Secara bertahan kami sangat bagus, tetapi ketika menyerang kami kekurangan banyak perkara. Kami kekurangan sesuatu, kami kurang berkesan.

"Kami bersiap untuk perlawanan berikutnya, yang akan menjadi yang paling sukar sepanjang musim."

Satu perkara positif bagi Real adalah kepulangan Eden Hazard, yang hanya membuat penampilan kedua dalam LaLiga sejak akhir Januari.

Pemain sayap Belgium itu mengalami masalah betis dan paha tetapi kelihatan hidup dalam penampilannya, menunjukkan bahawa dia boleh memainkan peranan menentang bekas kelabnya dalam beberapa minggu ke depan.

"Saya sangat gembira melihat Eden Hazard kerana penting untuk bertemu dengannya lagi," kata Zidane.

"Kami tahu kualiti yang dia ada dan saya harap dapat beraksi bersama pasukan hingga akhir musim."