Ketua jurulatih Brazil, Tite, memuji prestasi pasukan Brazilnya yang banyak melakukan rombakan selepas menang selesa 4-0 dalam kelayakan Piala Dunia di Bolivia Selasa lalu.

Gol daripada Lucas Paqueta, Richarlison (dua) dan Bruno Guimaraes mengesahkan kemenangan rutin di La Paz, tempat yang terkenal sukar untuk bermain bola sepak walaupun berada di altitud tinggi, yang dirujuk Tite sebelum perlawanan.

Selecao telah pun layak ke Piala Dunia 2022 di Qatar dan oleh itu Tite gembira membuat perubahan pasukan selepas turut menang 4-0 menentang Chile minggu lalu, dengan Philippe Coutinho dan Richarlison menggantikan Vinicius Jr dan Neymar yang digantung.

Brazil turut dapat menurunkan Dani Alves, Eder Militao, Alex Telles, Fabinho dan Guimaraes, yang menjaringkan gol pertamanya di peringkat antarabangsa.

"Kami perlu melihat permainan dalam konteks keseluruhannya," kata Tite. “Ia adalah situasi linear pada separuh masa pertama dan kedua. Perubahan itu membantu mengekalkan keseimbangan kami.

"Daripada segi taktikal, kami bermain dalam 4-4-3 hampir selalu, walaupun dalam situasi berbeza. Kadang-kadang kami mempunyai pemain yang beraksi cemerlang, seperti Coutinho hari ini.

Penyerang itu menyerang di segenap ruang."