Penjaga gol skuad kebangsaan, Farizal Marlias, tetap percaya pasukannya masih bersandarkan kekuatan berpasukan walaupun Dion Cools hadir dengan reputasi hebat selaku pemain yang pernah beraksi di pentas Eropah.

Penjaga gol Johor Darul Ta'zim (JDT) itu mengakui pengalaman Cools memberi kekuatan tambahan, namun menegaskan keharmonian dalam pasukan lebih penting untuk menghadapi Emiriah Arab Bersatu (UAE) nanti.

"Setiap pemain dalam pasukan ini memiliki hubungan yang sangat baik dan diharap ia akan digunakan sebaik mungkin menjelang perlawanan bertemu UAE. Saya juga berasakan jurulatih Tan Cheng Hoe turut berdepan kesukaran dalam memilih barisan kesebelasan utama dan kehadirannya secara tidak langsung meningkatkan mutu pasukan," kata Farizal.

Bagaimanapun, semangat penjaga gol berusia 35 tahun itu masih membara untuk menggalas tugas benteng akhir sekali pun mendapat kritikan oleh segelintir peminat gara-gara kesilapan yang dilakukannya dalam aksi persahabatan menentang Bahrain tempoh hari.

"Kesilapan boleh dilakukan sesiapa. Motivasi saya kekal di tahap yang tinggi dan berharap untuk melakukan yang lebih baik dalam perlawanan seterusnya. Saya kecewa dengan apa yang telah berlaku namun saya yakin untuk memberikan aksi cemerlang dalam perlawanan akan datang."