Son Heung-min menjaringkan golnya yang ke-100 dalam kesemua kejohanan bersama Tottenham Hotspur apabila dia menemui sasaran ketika pasukannya menewaskan Leeds United 3-0 dalam perlawanan Liga Perdana Inggeris (EPL) malam tadi.

Lebih menarik, jaringan itu dihasilkan melalui bantuan rakan gandingannya di jentera serangan, Harry Kane.

Penyerang Korea Selatan itu, yang berpindah ke London pada 2015, menccetuskan sesnasi dalam musim 2020-21 apabila merekodkan gol yang ke-99 buat Spurs ketika menentang Liverpool bulan lalu.

Son kemudian buntu menemui sasaran dalam tiga pertemuan lalu, termasuk ketika Spurs tewas 0-2 kepada Liecester City, sebelum golnya dibatalkan pengadil daam perlawanan Piala EFL menentang Stoke City. Selepas itu, Son hanya melakukan satu percubaan tepat ketika pasukannya terikat 1-1 dengan Wolves pada 27 Disember lalu.

Bagaimanapun, selepas perlawanan menentang Fulham pada Rabu Lalu ditunda, dia menjadikan Leeds sebagai lawan untuk menandakan jaringan bersejarahnya itu.

Kane -- yang membantu sembilan daripada 12 gol Son dalam EPL musim ini -- melakukan umpanan lintang menarik dari sebelah kanan untuk pasangan penyerangnya itu meledakkan jaringan.

Jaringan Son itu meletakkan Spurs selesa mendahulu 2-0 dalam babak pertama manakala sepakan penalti Kane pula memberikan skuad kendalian Jose Mourinho itu jaringan pembukaan.

Dengan 169 gol yang dikumpulkannya, Kane merupakan satu-satunya pemain menjaringkan lebih banyak gol berbanding Son sejak September 2015.

Ia juga merupakan kali ke-13 Kane dan Son bergandingan mencipta gol musim ini, rekod tertinggi dalam satu musim EPL.

Son telah menjaringkan 65 daripada 100 gol itu dalam saingan EPL -- 35 dengan kaki kanannya, 25 dengan kaki kiri dan selebihnya menggunakan kepala.