Penyerang Liverpool, Diogo Jota, berharap hanya tinggal masa sebelum dia dapat pengalaman bermain di hadapan penonton berkapasiti penuh di Anfield untuk pertama kalinya.

Pemain berusia 24 tahun itu bersiap untuk musim keduanya bersama The Reds setelah bergabung dari Wolves pada September 2020.

Walaupun bermain dalam stadium kosong hampir sepanjang tahun 2020-21, Jota membuat permulaan yang sangat baik di Merseyside dengan tujuh gol dalam 10 penampilan pembukaannya, menjadikannya pemain Liverpool pertama yang mencapai prestasi itu sejak Robbie Fowler pada tahun 1993.

Pemain antarabangsa Portugal itu, yang mewakili negaranya pada Euro 2020, terus menjaringkan 13 gol untuk pasukan kendalian Jurgen Klopp dalam semua pertandingan -- jumlah yang hanya dilakukan lebih baik oleh Mohamed Salah (31) dan Sadio Mane (16).

Dia sepatutnya menghasilkan lebih banyak jaringan namun terlepas tiga bulan ekoran masalah lutut yang dialami dalam Liga Juara-Juara bertemu Midtjylland pada Disember.

Setelah kembali beraksi, Jota mencuba bermain di hadapan penonton Anfield yang tidak ramai ketika penonton secara beransur-ansur kembali ke stadium menjelang akhir musim kerana wabak coronavirus yang masih menular.

Dan setelah bermain dengan peningkatan kehadiran penonton semasa Kejuaraan Eropah bulan lalu, dia berharap stadium di England akan kembali ke kapasiti penuh.

"Saya masih tidak sabar untuk bermain di Anfield penuh," katanya kepada laman web rasmi kelab.

"Mudah-mudahan, itu dapat terjadi musim ini.

"Sudah tentu, apabila anda mendapat keputusan baik di hadapan penonton, ia selalu lebih positif."