Ketua jurulatih Liverpool, Jurgen Klopp mengesahkan Roberto Firmino telah mengalami "kecederaan hamstring yang serius" dan akan diketepikan.

Firmino diperkenalkan pada separuh masa dalam kemenangan 2-0 The Reds dalam Liga Juara-Juara ke atas Atletico Madrid di Anfield pada hari Rabu, tetapi dipaksa keluar pada minit ke-78.

Bila penyerang itu akan kembali beraksi tidak jelas, tetapi Klopp menjangkakan pemain antarabangsa Brazil itu akan diketepikan sekurang-kurangnya empat minggu.

"Bobby bukanlah berita baik kerana mengalami kecederaan hamstring yang serius, sungguh malang," kata Klopp kepada laman web rasmi Liverpool. "Kami tidak tahu berapa lama dia akan diketepikan, tetapi ia bukan sekarang selepas rehat antarabangsa."

Klopp mengulangi kepentingan pemain berusia 30 tahun itu dalam sidang akhbar pra-perlawanannya menjelang pertemuan Liga Perdana dengan West Ham esok.

Bos Jerman itu berkata: "Kehilangan Bobby Firmino adalah satu tamparan hebat bagi kami. Saya tidak fikir saya perlu mengatakan betapa besarnya impak dia ke dalam pasukan. Ia kecederaan serius.

"Kita bercakap tentang minggu - lebih daripada empat saya anggap sebagai kecederaan serius. Kemudian kita perlu lihat. Bobby seorang yang cepat sembuh."