Fikayo Tomori telah berikrar AC Milan akan melepaskan kemarahan mereka untuk persembahan longlai minggu lalu di Stamford Bridge apabila menerima kunjungan The Blues di San Siro.

Bekas pemain pertahanan Chelsea, Tomori, menyuarakan kekecewaan ketika pasukannya di Milan tewas 3-0 dalam Liga Juara-Juara di London barat minggu lalu.

Pemain berusia 24 tahun itu mengetepikan aksi hambar itu dengan menjaringkan gol pertama dalam kemenangan 2-0 Milan ke atas Juventus dalam Serie A Sabtu lalu.

Tetapi bek tengah England kelahiran Kanada itu menegaskan Rossoneri masih bertekad untuk menetapkan rekod cemerlang dalam perlawanan timbal balik Kumpulan E awal pagi Rabu di laman sendiri.

“Sebenarnya saya sangat marah selepas perlawanan menentang Chelsea, itulah perasaan saya,” kata Tomori.

“Sudah tentu saya gembira dan sangat bagus untuk saya menjaringkan gol (menentang Juventus), tetapi perasaan saya masih sangat marah selepas persembahan itu, dan ia terpaksa dibatalkan sepenuhnya.

“Dan ia adalah cara yang baik dalam apa jua keadaan untuk melakukannya dengan menjaringkan gol. Saya rasa bagi kami kami tahu bahawa ia bukan kami (menentang Chelsea), kami tidak bermain seperti yang kami telah bermain sejak saya berada di sini.

“Terutama dalam perlawanan sukar di stadium besar dalam Liga Juara-Juara, ketika itulah kami mahu menunjukkannya dan kami tidak melakukannya. Jadi ia mengecewakan kami.

“Itu bukan Milan dan itu bukan diri saya juga. Tetapi perkara yang baik ialah kami mempunyai satu lagi perlawanan menentang Juventus, kami mempunyai peluang untuk membetulkannya dan kami melakukannya dengan persembahan yang baik dan kemenangan.

“Sekarang kami mempunyai peluang sekali lagi seminggu selepas di hadapan penyokong kami untuk meletakkan perlawanan menentang Chelsea dan semoga mempamerkan persembahan yang baik dan mendapat keputusan.”