Ketua jurulatih Manchester City, Pep Guardiola, menyuarakan kebimbangannya mengenai Liga Super Eropah secara dalaman tetapi mengatakan tidak ada masalah dengan hubungannya dengan hierarki kelab.

City adalah kelab pertama yang menarik diri daripada Liga Super Eropah yang mendapat kecaman luas mengenai pengumumannya minggu lalu.

Guardiola berkata minggu ini bahawa dia menentang saingan tersebut dan telah menyuarakan keprihatinannya.

"Itu tidak sukar kerana sebelum saya membuat pernyataan kami telah membicarakannya, dan mereka setuju sepenuhnya, dan itulah sebabnya saya memberitahu anda," kata Guardiola.

"Saya suka kelab ini -- saya suka Ferran [Soriano, ketua eksekutif], Txiki [Begiristain, pengarah sukan], Khaldoon [Al-Mubarak, ketua] dan orang-orang yang bekerja di kelab -- kami bekerjasama.

"Sejak saya tiba di sini, kami semua bersama dalam semua keputusan.

"Saya membuat kesilapan, semua orang melakukan kesilapan -- mereka yang mengambil keputusan membuat kesilapan, mereka yang duduk dan menilai apa yang dilakukan oleh orang lain membuat kesilapan.

"Kadang-kadang anda salah. Apa masalahnya? Kami bertindak balas dan kami meminta maaf dan terus maju."

Soriano menyampaikan pesan kepada peminat kelab pada awal minggu, dengan mengatakan bahawa lembaga itu sangat menyesali tindakannya.