Angel Di Maria terbuka untuk bermain di bahagian tengah untuk Paris Saint-Germain kerana dia ingin mendapatkan lebih banyak masa permainan, dan percaya ia boleh menjadi kedudukan terbaiknya.

Di Maria telah menjadi bintang untuk PSG sejak menyertai gergasi Ligue 1 dari Manchester United pada 2015.

Penyerang itu telah membuat 274 penampilan untuk PSG di semua pertandingan, menjaringkan 89 gol dan memberikan 107 asssist.

Sejak dia menyertai PSG, tiada pemain yang bermain lebih banyak daripada pemain Argentina itu, yang juga mencipta 669 peluang, jauh di hadapan Neymar, yang menduduki tempat kedua dalam skuad dengan 350.

Di Maria hanya menandatangani kontrak baru pada bulan Mac, dia sering kali diketepikan daripada tempat dalam skuad utama.

Mauricio Pochettino mempunyai banyak pilihan yang boleh dia gunakan, dan tidak boleh dipersalahkan kerana menurunkan Neymar, Mbappe dan Lionel Messi, yang tiba dari Barcelona Ogos lalu.

Di Maria sekadar melakukan 10 penampilan musim ini, menjaringkan dua dan melakukan tiga bantuan jaringan.

Bagaimanapun, Di Maria, yang cemerlang beraksi di bahagian tengah ketika bersama Real Madrid pada musim 2013-14, berharap dapat membuktikan kualitinya di jentera tengah.

"Saya rasa saya sudah menunjukkan yang saya boleh bermain di posisi itu. Malah, ia adalah tahun terbaik saya di Real Madrid, pada 2014," kata Di Maria kepada RMC Sport.

"Pengurus tahu saya boleh bermain di sana, tetapi ia bergantung kepada keputusan. Kami hanya akan berusaha untuk melakukan yang terbaik. Tidak kira di mana, di bahagian tengah, di hadapan, atau di tempat lain, saya sentiasa bersedia untuk beraksi."