Jurulatih Melaka United, Zainal Abidin Hassan, membayangkan penjaring terbanyak Liga Perdana 2018, Anselmo Arruda Da Silva, atau lebih dikenali sebagai Casagrande akan memperkuatkan jentera serangan pasukannya untuk saingan Liga Malaysia 2019.

Casagrande mempamerkan persembahan memikat ketika diturunkan dalam perlawanan persahabatan menentang kelab dari Singapura, Warriors FC, malam tadi.

Bekas penyerang Felcra FC itu meledak dua gol untuk membantu Melaka mencatat kemenangan 5-1.

Zainal mengakui berpuas hati dengan persembahan Casagrande yang menunjukkan keserasian bersama rakan sepasukan biarpun baru menyertai latihan pasukan itu minggu ini.

"Dia memang tidak asing di Malaysia. Saya lihat walaupun dia baru beberapa hari menjalani latihan bersama Melaka, dia cepat menyesuaikan diri dan semalam menunjukkan aksi yang baik. Secara keseluruhan, saya berpuas hati dengan persembahannya," kata jurulatih itu.

Kelibat Casagrande pasti ditagih skuad Melaka yang akan mengharungi perlawanan pra-musim di Vietnam selama tiga hari mulai Sabtu ini.

Sehubungan itu, Zainal mengharapkan kunjungan mereka ke negara itu mampu mencapai objektifnya sebelum mengharungi cabaran Liga Super 2019.

"Kami bakal bermain dengan pasukan yang baik di Vietnam. Kami akan dapat melihat lebih mendalam segala kelemahan dan ia boleh diperbaiki sebelum memulakan Liga Super musim ini," katanya.