Michael Carrick menegaskan dia memberi tumpuan sepenuhnya untuk mempersiapkan Manchester United bagi perlawanan menentang Chelsea Ahad ini, dengan Red Devils dilaporkan hampir melantik Ralf Rangnick.

Menurut laporan, pengendali berusia 63 tahun itu dijangka bakal mengambil alih tugas di Old Trafford sebagai pengurus sementara bagi baki musim ini, selepas Ole Gunnar Solskjaer dipecat apabila tewas 4-1 kepada Watford.

The Red Devils dipercayai telah bersetuju dengan syarat dan terma dengan Rangnick dan Lokomotiv Moscow, di mana dia berkhidmat sebagai ketua sukan dan pembangunan mereka.

Carrick, yang merupakan pembantu kepada Solskjaer, memimpin kemenangan 2-0 United ke atas Villarreal dalam Liga Juara-Juara (UCL) Rabu lalu dan akan kekal bertanggungjawab untuk pertembungan hujung minggu ini dengan pendahulu Liga Perdana Inggeris (EPL), Chelsea.

Dan bekas pemain tengah itu, yang bermain lebih 450 kali dan memenangi lima kejuaraan Liga Perdana Inggeris di Old Trafford, telah menetapkan sasarannya untuk perjalanan ke Stamford Bridge.



"Masa depan saya adalah dua atau tiga hari akan datang - itu sejauh yang saya bersedia untuk melihat," katanya. "Itulah cara yang betul untuk melakukannya.
"Inilah bola sepak -- anda tidak pernah tahu apa yang ada di hadapan pada masa terbaik. Semua tenaga saya adalah pada hari Ahad.

"Saya akan mengawal apa yang saya boleh kawal. Bagaimanakah saya menyediakan pasukan untuk perlawanan seterusnya? Segala-galanya bukan untuk saya risau atau terlibat."

"Saya benar-benar hanya melihat perlawanan seterusnya ini, permainan yang besar. Apa pun yang berlaku selepas itu kita perlu tunggu dan lihat.

"Saya tidak meletakkan diri saya dalam kedudukan ini, tetapi untuk terlibat dalam perlawanan besar seperti ini -- sebagai pemain atau jurulatih -- ia adalah perlawanan yang sangat mencabar.

"Bermain menentang Chelsea, mereka sentiasa menjadi saingan besar kami apabila saya mula-mula tiba di sini. Saya mempunyai sejarah dengan mereka, tetapi kami berjaya dalam saingan itu."