Nama Bergkamp bakal kembali dilaung dalam bola sepak Inggeris selepas Mitchel, anak kepada legenda Arsenal, Dennis, menyertai kelab Kejuaraan, Watford.

The Hornets mengumumkan, berikutan bagi sesi ujian, pemain berusia 22 tahun itu menandatangani kontrak enam bulan dengan pilihan untuk melanjutkannya, dalam proses untuk mendapatkan perlepasan antarabangsa.

Pemain tengah, Mitchel, akan meneruskan perkembangan bersama skuad B-23 Watford memilih untuk berhijrah ke England selepas sembilan tahun bersama kelab Belanda, Almere City.

Bapanya, Dennis, memenangi Liga Perdana Inggeris (EPL) tiga kali sepanjang 11 tahun di Arsenal, sementara menduduki tangga keempat selaku penjaring gol terbanyak sepanjang zaman Belanda dengan 37 gol dalam 79 penampilan peringkat antarabangsa.

Mitchel mengakui sudah pasti perbandingan dengan bapanya yang terkenal itu tetapi dia mahu memilih jalan sendiri ke dalam permaina profesional.

"Sebelum ini saya mendapatkan sukar [dibandingkan sepanjang masa] tetapi saya telah menyesuaikan diri sekarang," kata Mitchel.

"Ia hanyalah nama dan saya adalah pemain yang tersendiri dan berharap dapat meninggalkan legasi yang tersendiri. Bapa melayan saya dengan baik sekali. Dia adalah penyokong nombor satu dan sentiasa membantu saya.

"Ia merupakan satu kebanggaan untuk memilikinya dia sebagai bapa dan membantu membentuk permainan saya."

Watford turut menandatangani Maurizio Pochettino, anak sebagai pengendali Paris Saint-Germain (PSG) Mauricio, ketika mereka dalam usaha untuk kembali ke EPL.