Bayern Munich kini tinggal 'sejarah' kepada Robert Lewandowski selepas penyerang itu mencari perpindahan 'impian' ke Barcelona, ​​menurut ejen penyerang itu, Pini Zahavi.

Persoalan masih ada mengenai masa depan Lewandowski selepas dia berkata dia mahu meninggalkan Bayern dan enggan menandatangani kontrak baharu.

Lewandowski mencadangkan tiada syarat baharu dicadangkan dalam kontraknya, yang akan tamat pada penghujung musim bersama juara Bundesliga itu.

Bagaimanapun, ketua eksekutif Bayern, Oliver Kahn, menegaskan Sabtu lalu bahawa 'tawaran konkrit' telah dibentangkan kepada Lewandowski, manakala pengarah sukan, Hasan Salihamidzic menuduh Zahavi cuba memusingkan kepala anak guamnya.

Zahavi membalas Salihamidzic ketika dia memberi amaran kepada Bayern bahawa tidak masuk akal untuk mengambil risiko kehilangan Lewandowski secara percuma, mahupun menafikannya peluang menyertai Barca kendalian Xavi.

"Bagi Lewandowski, Bayern adalah sejarah," kata Zahavi kepada BILD. "Robert mempunyai peluang untuk berpindah ke kelab yang selalu diimpikannya. Mengapa Bayern menafikannya peluang ini?

“Sebenarnya saya tidak mahu bercakap di khalayak ramai kerana saya amat menghormati kelab bersejarah ini. Bagaimanapun, saya tidak boleh gagal untuk memberi reaksi terhadap kenyataan Hasan Salihamidzic.

"Sudah tentu anda boleh mengekalkan Robert selama setahun lagi, untuk bersikap adil dia mempunyai kontrak sehingga 2023, tetapi saya tidak akan mengesyorkannya kepada anda."