Legenda Barcelona, ​​Carles Puyol berkata, penyerang Paris Saint-Germain (PSG), Lionel Messi sentiasa dialu-alukan untuk kembali ke bekas kelabnya di Sepanyol.

Bekas kapten Blaugrana itu percaya pemain Argentina itu akan sentiasa diterima baik oleh penyokong di Camp Nou jika dan apabila dia memilih untuk kembali.

Pemenang Ballon d'Or tujuh kali itu menandatangani kontrak dua tahun dengan kelab Perancis itu pada musim panas lalu dengan pilihan untuk tambahan setahun. Puyol menyatakan bahawa mereka adalah kemungkinan untuk kembali ke Camp Nou.

Dia berkata melalui SPORT, "Masih belum terlambat untuk Messi kembali. Kontraknya tamat dan banyak perkara boleh berlaku dalam setahun. Ia juga tahun Piala Dunia. Ia bergantung kepada Xavi dan Leo, tetapi Messi akan sentiasa sihat. diterima di Barca."

Bekas pemain pertahanan Sepanyol berusia 44 tahun itu turut mengimbau prestasi penyerang baharu Barcelona, ​​Robert Lewandowski dalam LaLiga.

Puyol percaya dia, bersama Karim Benzema, adalah antara penyerang terbaik di dunia sekarang dan layak memenangi anugerah Ballon d'Or malah emuji penyerang Poland itu semasa acara di Sepanyol, Puyol menambah:

"Dia (Lewandowski) adalah salah seorang penyerang terbaik di dunia, dan bukan sahaja kerana gol, yang dia miliki. Dia memuat turun, dia tahu bagaimana untuk menahan bola, dia tahu bagaimana untuk menggabungkan... Saya harap dia boleh memenangi Ballon d'Or. Dia layak menerimanya untuk tahun-tahun baik yang dimilikinya dan kini dia perlu memenanginya di Barça, ia akan menjadi petanda yang baik."

Puyol turut memuji mesin gol Real Madrid Benzema kerana membawa kelabnya ke tahap yang lebih tinggi selepas pemergian penjaring terbanyak sepanjang zaman mereka, Cristiano Ronaldo. Dia berkata:

"Benzema dan Lewandowski adalah dua daripada sembilan terbaik yang ada pada masa ini. Benzema telah bersabar dengan Madrid sejak Cristiano pergi dan Lewandowski telah melalui beberapa tahun yang luar biasa di Bayern."