Mikel Arteta mengatakan bahawa Arsenal mesti 'mengatur semula' setelah permulaan mengecewakan bagi saingan Liga Perdana Inggeris (EPL).

The Gunners di tangga tercorot dan gagal meraih sebarang mata menjelang pertemuan dengan Norwich City di Emirates esok.

Skuad kendalian Arteta tewas ketiga-tiga perlawanan pembukaan kepada Brentford, Chelsea dan juara bertahan, Manchester City, sementara dibolosi sembilan gol tanpa balas.

Walaupun sekali lagi tanpa khidmat Granit Xhaka yang digantung perlawanan dan Mohamed Elneny, yang mengalami kecederaan paha, pengurus itu masih lagi memiliki khidmat Gabriel, Thomas Partey dan Eddie Nketiah untuk perlawanan seterusnya.

Sementara itu, Ben White, turut kembali selepas bebas daripada ujian positif coronavirus.

Dan Arteta berharap skuadnya dapat kembali menemui rentak ketika menentang Canaries.

"Saya sangat berharap dapat membuat persiapan bagi semua pemain dan berusaha untuk memulakan musim seperti yang kami mahukan," katanya.

"Kami tidak mahu menggunakan alasan, tetapi kami tahu betapa sukarnya permulaannya dengan kecederaan dan banyak masalah COVID yang kami hadapi, dan permainan yang sangat sukar untuk dimainkan.

"Kita harus menetapkan semula sekarang, kita perlu bermula dan semoga pasukan kembali ke landasan, dan mula memperbaiki permainan kita, yang harus kita lakukan.



"Tekanan selalu ada untuk menamatkan saingan setinggi mungkin dalam saingan liga.

"Kami memerlukan kemenangan pertama. Kami bermain di hadapan peminat kami setelah permulaan yang mengecewakan, jadi kami harus menyediakan prestasi yang terbaik, untuk mendapatkan hasil."

Arteta juga mengatakan bahawa bekas pemain tengah Jack Wilshere dialu-alukan untuk berlatih bersama pasukan, di mana dia menjaringkan 14 gol dalam 197 penampilan senior antara 2008 dan 2018.

Wilshere adalah ejen bebas setelah dibebaskan dari pasukan Kejuaraan, Bournemouth akhir musim lalu, sementara dia baru-baru ini berlatih dengan kelab Itali Como dalam usaha untuk meningkatkan kecergasannya.