Seri lagi? Itulah persoalan dan pertanyaan yang mula bermain di bibir peminat-peminat Manchester United apabila The Red Devils hanya mampu mengutip dua mata dari dua perlawanan terakhir yang dilalui anak didik Ralf Rangnick itu. Dengan minimum mata yang diperolehi itu, ia telah membuka ruang kepada Arsenal untuk memintas Red Devils yang ketika ini menduduki tangga kelima dengan mengumpul 40 mata sementara The Gunners di tangga keenam hanya dipisahkan satu mata. Sekiranya ini terus berlaku ia akan menyukarkan lagi untuk Red Devils menempatkan pasukan mereka dalam saingan Liga Juara-juara Eropah (UCL) atau Piala Eropah pada musim hadapan.

Untuk menggelakkan dari terkeluar daripada saingan Liga Juara-juara Eropah atau Liga Eropah, Red Devils perlu mecari kemenangan pada perlawanan seterusnya iaitu ketika berhadapan dengan Brighton. Walau bagaimana pun pemain-pemain Red Devils perlu memperbaiki kelemahan-kelemahan yang telah diperkatakan oleh pengurus mereka yang mana pemain-pemain Man United perlu lebih tenang dalam mengawal permainan terutama ketika mendahului lawan. Bukan itu sahaja dimana peminat-peminat Red Devils juga mengharapkan Rangnick dapat memperbaiki kelemahan pertahanan Red Devils terutama ketika transisi pantas dilakukan lawan.

Sekiranya melihat dari lima perlawanan terakhir Red Devils, lima jaringan berjaya jaringkan lawan dan Ini sudah menunjukkan bahawa ada kelemahan pada bahagaian pertahanan. Sementara bahagian penyudah juga perlu diperbaiki segera kerana ia masih menunjukkan ketumpulan di bahagia itu apabila peluang-peluang yang dimiliki tidak dapat dimanfaatkan sebaik mungkin untuk direalisasikan pada jaringan. Lihat sahaja dari 24 perlawanan yang diharungi, Man United hanya berjaya melakukan jaringan sebanyak 38 gol sahaja berbanding dengan pasukan-pasukan di atas seperti Manchester City, Liverpool dan Chelsea. Di mana pasukan-pasukan ini telah berjaya melakukan jaringan melebihi 45 gol dari 24 perlawanan.

Man United perlu memperbaiki segera kedua-dua bahagian itu sekiranya ingin terus berada pada kelompok terbaik sekiranya ingin bermain di Liga Juara-juara Eropah. Rangnick perlu melahirkan segera trio di bahagian serangan yang tajam sebagaimana yang pernah di cipta Sir Alex Ferguson seperti Andy Cole,Ryan Giggs,Dwight Yorke,Teddy Sheringham,David Beckham dan Ole Gunnar Solskjaer serta di bantu oleh pemain-pemain midfield yang boleh menjaringkan gol seperti Paul Scholes dan ramai lagi. Itulah intipati kejayaan Man United yang mengungguli carta liga pada setiap musim yang tiada pada pada era milenium ini.