Aksi Dusan Vlahovic dalam kekalahan mengejut Juventus 2-1 kepada Genoa dalam Serie A awal pagi tadi dipertahankan oleh pengendali pasukan, Massimiliano Allegri.

Pemain antarabangsa Serbia, Vlahovic kelihatan tidak berpuas hati di bangku simpanan selepas digantikan oleh Alvaro Morata pada minit ke-74 di Marassi dengan Juve di depan menerusi jaringan Paulo Dybala.

Bagaimanapun, Albert Gudmundsson menyamakan kedudukan dan Domenico Criscito melengkapkan perubahan yang luar biasa untuk Genoa yang diancam penyingkiran pada minit keenam masa kecederaan separuh masa kedua.

Vlahovic hanya melakukan satu percubaan ke arah gol dan 25 sentuhan sepanjang berada di atas padang, tetapi Allegri menegaskan dia kagum dengan persembahan pemain berusia 22 tahun itu.

Bos Juve itu berkata penyerang itu dikeluarkan kerana dia sedang mengintai perlawanan akhir Coppa Italia menentang Inter Rabu ini.

"Dia mempunyai salah satu perlawanan terbaiknya di peringkat teknikal. Saya sangat gembira dengan cara dia bermain secara teknikal," kata Allegri kepada Sky Sport Italia.

"Saya cuba menjelaskannya sebelum ini, tetapi saya diserang seperti saya yang merosakkan Vlahovic. Dia tidak bermain banyak perlawanan dalam Serie A dan kita mesti mencari keseimbangan. Kadang-kadang saya bercakap tetapi mereka tidak faham atau mereka berpura-pura tidak faham.

"Dia mungkin tidak menyedari ia adalah persembahan yang baik, tetapi perlahan-lahan dia akan mencari keseimbangan. Dia akan menemui keupayaan untuk bermain pada rentak yang betul pada tahap mental. Ini adalah langkah yang mesti dia ambil.

"Dia berasa seperti salahnya kerana dia tidak menjaringkan gol, tetapi itu tidak berlaku. Saya akan memberitahunya permainannya secara teknikalnya bagus. Jika dia sentiasa bermain seperti ini, ia adalah baik untuk pasukan."