John Aldridge berkata Luis Diaz mempunyai pakej lengkap dan menyokong penyerang Liverpool itu untuk menjulang kejuaraan dalam final Liga Juara-Juara.

Kehadiran Diaz di Anfield cukup cemerlang berikutan perpindahannya dari Porto Januari lalu dengan bayaran bernilai EURO45 juta.

Pemain berusia 25 tahun itu telah memenangi Piala EFL dan Piala FA dalam tempoh singkatnya bersama kelab Merseyside itu dan boleh menjulang trofi terbesar dalam bola sepak kelab Eropah di Stade de France hujung minggu ini, dengan Real Madrid menjadi halangan terakhir The Reds.

Diaz telah menjaringkan lapan gol dan melakukan lima bantuan jaringan, menawarkan satu lagi dimensi kepada serangan Liverpool yang sudah cukup ampuh.

Aldridge sangat kagum dengan impak yang Diaz lakukan dan berpendapat pemain antarabangsa Colombia itu boleh menyeksa Los Blancos di Paris.

Bekas penyeramg Reds itu berkat,a "Luis Diaz di final, satu perkara saya menggemarinya adalah aksi final tidak menjejaskan kemampuannya.

Dua final bertemu Chelsea [Piala EFL Piala FA]… dia baru hanya di kelab selama dua minit, tetapi telah bergelar pemain terbaik perlawanan, ia membuktikan dia tidak mudah terganggu.

"Dia bermain dengan tenaga, komitmen, keinginan, dia seorang yang mampu memberikan segalanya.

"Dan itulah yang saya suka lihat, dia tidak meninggalkan apa-apa di padang itu. Dan dia berasal dari keluarga sederhana di Colombia, dia terpaksa mengharungi kehidupannya tanpa banyak perkara yang diberikan kepadanya. Dia seperti menghirup udara segar. Dia seorang pemain yang cemerlang."